Dziennikarka wcieliła się na jeden dzień w osobę, która ma normalną pracę. „Po ośmiu godzinach miałam dość”

Reportaż z drugiej strony barykady.

Zanim najęłam się do normalnej pracy, usiłowałam przeprowadzać wywiady z ludźmi, którzy takie prace wykonują, ale czułam że to nie to samo.

Dlatego na 8 godzin zatrudniłam się w firmie znajomego, który swoich ludzi obarcza normalnym zakresem obowiązków

W biurze stawiłam się punkt ósma. Jestem skromnie ubrana i gotowa do pracy. Zaczyna się  od rozdziału zadań. Żadnego parzenia kawy, sprawdzania Facebooka, od razu robota. – O, faktury przyszły – zwraca moją uwagę Tomek, pracujący na pierwsze mieszkanie. 

Faktury to druki z listą zamówionych towarów, za które trzeba zapłacić. Jako nowa zgłaszam się do tego zadania. – Faktury z Warszawy rozpoznaję od razu – mówi Monika po kulturoznawstwie. – Najlepsze są te ze Śląska. Często są na niższe sumy niż te z Warszawy.

Usiłuję to jakość ułożyć, ale nie mam czasu, bo dzwoni klient, który chce się dowiedzieć, czy jego towar jest już w drodze. Nie ma co liczyć na „dzień dobry”, „przepraszam” czy „dziękuję”, tylko „za długo czekam” i „gdzie towar?”. Typowy Polak.

Tomek mówił, że czasami ma dość galanterii i odpowiada bezpośrednio „gdzie? Nie u nas”. W piątej godzinie pracy ja też nie mam już cierpliwości. Mówię, że „towar czeka w kolejce na granicy”, choć nie ma już kontroli na granicach.

Pracę kończę o 16-tej, moi koledzy są już od dwóch godzin na obiedzie. Ja mam dość, jestem kompletnie wyprana z energii. Dziękuję Opatrzności, że jutro zebranie o 11-tej.

(c) ASZdziennik 2011-2013. Wszystkie cytaty i wydarzenia zostały zmyślone

Fot. Dave Dugdale/CC/flickr.com

Przepraszamy autorkę reportażu wcieleniowego z „Gazety Wyborczej” o pracy kelnerów. Zawód dziennikarza jest super, a powyższy tekst powstał głównie z zazdrości;)

9 komentarzy on “Dziennikarka wcieliła się na jeden dzień w osobę, która ma normalną pracę. „Po ośmiu godzinach miałam dość””

  1. piter pisze:

    ?? I to ma być reportaż? Wielkie halo? Tak ludzie wygląda normalna praca.żenada

  2. raaf pisze:

    to jakaś kpina, pani dziennikarka nie umie nie tylko normalnie pracować, ale tez dobrze napisać reportaż.

  3. Normalnie pracująca pisze:

    Przepraszam bardzo, ale co to ma być ?!?!?! Myślę, że dzieci w podstawówce byłby w stanie napisać to lepiej i bez ubliżania zwykłym białym ludziom pracujących na etacie. Czy „normalna praca” jest dla Was – dziennikarzy aż taka nienormalna. Tak pracuje 60% naszego społeczeństwa, ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co popadnie. Takie czasy, a tekst jest poniżej przeciętnej, i za to Wam płacą, normalnie high life, chyba też się przerzucę z moich 8h na taka tandetę !!!

  4. Grzegorz pisze:

    Dobre, aż zapominam o charakterze tych newsów i kusi mnie, żeby skomentować:)

  5. igorimorswin pisze:

    DO ROBOTYBY SIE WZIELIANIE BZDETY W IBTERNETACG WYPISUJO ;)

  6. Abellard pisze:

    Ojcze Redaktorze, czy nie czujesz się trochę jak ów głos wołającego na pustyni. Możesz ze sto razy napisać, że wszystkie newsy są zmyślone i za każdym razem grupka inter-cymbałów wyprana totalnie z poczucie humoru , będzie rozdzierać szaty i oburzać się w imieniu ogółu. Ja w każdym razie pozostaję wiernym fanem AD, życzę powodzenia w walce z ponuractwem w sieci. Swoją drogą kto by pomyślał, że w tak smutnym miejscu przyszło nam żyć


Skomentuj

