Grabarczyk: Będziemy gotowi na brak prądu podczas Euro 2012

Ważna deklaracja ministra.

We wtorek na trzy godziny stołeczny dworzec centralny stracił całe zasilanie. Jak się okazało, była to planowa awaria w ramach przygotowań do Euro 2012.

Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk wyjaśnił wszystko na briefingu w hali dworca, jak tylko przywrócono zasilanie: – Mam dobre wiadomości: dzisiejszą symulację przeszliśmy pomyślnie – powiedział zgromadzonym dziennikarzom i czekającym na opóźnione pociągi pasażerom. – Polskie koleje, a więc i polskie państwo zdały test braku prądu celująco.

Minister wyjaśnił, że wobec stanu sieci energetycznej Polski przerwy w dostawie prądu są czymś naturalnym. – Z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że w czasie Euro 2012 też nastąpią. Dlatego tak ważne jest, żebyśmy mieli przećwiczone wszystkie procedury tak jak dzisiaj. Docelowo, po serii powtarzanych ćwiczeń, mój resort i podległe mi służby skrócą czas braku prądu w takich przypadkach jak dziś do optymalnych dwóch godzin.

Donald Tusk w przerwie meczu z uzdolnioną młodzieżą z Ełku podzielał optymizm ministra: – Brak prądu jest poza kompetencjami mojego rządu, uważajcie jakiego wójta wybieracie, ale dla mnie ważne jest, że minister Grabarczyk zapewnia, że Dworzec Centralny w Warszawie będzie na Euro 2012 przejezdny. I ja tym zapewnieniom wierzę.

(c) „ASZdziennik” 2011. Wszystkie cytaty i prawie wszystkie wydarzenia zostały zmyślone

Skomentuj

