Kluzik: Wykończyły mnie dzieci Poncyljusza

Mocne zarzuty byłej szefowej PJN.

Joanna Kluzik-Rostkowska przewodniczącą partii Polska Jest Najważniejsza nie jest już od kilku dni. Dopiero teraz jednak zdecydowała się przerwać milczenie i ujawnić kulisy bezpardonowej walki o władzę w tym stronnictwie.

– Moje oficjalne wytłumaczenie, że byłam na silnych lekach jest tylko w części prawdziwe – powiedziała na konferencji prasowej w Sejmie. – Prawda jest taka, że zostałam wyrzucona.

Niebezpieczna zabawa

Polityczny dramat rozegrał się późnym wieczorem w przeddzień kongresu PJN. Wtedy to odbyło się zebranie sejmowego klubu partii. – Paweł Poncyljusz namówił mnie, żebyśmy „dla frajdy” wzięli na posiedzenie klubu swoje dzieci – mówi Kluzik-Rostkowska. – Coś mi mówiło, że to podstęp, ale dzieciaki takie nasiadówy zawsze lubiły.

Zdaniem polityk z początku wszystko szło jak zawsze. – Wymyślaliśmy sobie szykany wobec Jarosława Kaczyńskiego gdy wejdziemy do rządu, nic specjalnego – ujawniła. – Nagle jednak jedno z dzieci Pawła Poncyljusza powiedziało, że się nudzi.

Od tego momentu wydarzenia potoczyły się szybko: Poncyljusz zaproponował zabawę w głosowania. – Niech dzieci zobaczą jak to jest – powiedział. Ktoś z sali (Kluzik-Rostkowska jest pewna, że to był głos dziecka) dorzucił „w wybory”.

– Przeczuwałam, co  się święci, więc mojej trójce narzuciłam dyscyplinę głosowania – mówi Kluzik. – Zobaczyłam, że to samo robią Poncyljusz i Kowal ze swoją ósemką dzieci. Spojrzałam jednak na Elę. Wiedziałam, że to koniec.

Partia w rękach dzieci

Dzieci Kluzik-Rostkowskiej i jej stronniczki Elżbiety Jakubiak zostały przegłosowane stosunkiem 6:8. Mając taką przewagę w dzieciach męscy liderzy PJN przegłosowali zmianę władz partii i kilka zmian w statucie. – Mogłam liczyć, że stracą większość, gdy któryś z dzieciaków pójdzie do toalety. Ale to by była polityczna naiwność. Dzieci Kowala i Poncyljusza i tak dopięłyby swego – powiedziała Kluzik.

– Dlatego niech Paweł nie czaruje, że ze szlachetności w PJN zostanie do jesieni. On tylko chce, żeby dzieciaki miały czym się bawić w czasie wakacji.

(c) „ASZdziennik” 2011. Wszystkie cytaty i wszystkie wydarzenia zostały zmyślone.

Skomentuj

